Polityka prywatności
Zasady Ochrony Prywatności - data wejścia w życie: 28.01.2025
I. Ciasteczka (Pliki cookie)
1. Ogólne informacje o ciasteczkach
Ciasteczka są niewielkimi plikami tekstowymi zapisywanymi na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, tablecie, smartfonie), w którym są przechowywane ustawienia i inne informacje wykorzystywane przez odwiedzane przez użytkownika witryny internetowe. Ciasteczka przesyłane są do używanej przez użytkownika przeglądarki i tam zapisywane; podczas kolejnych odwiedzin przeglądarka przesyła witrynie informacje o przechowywanych ciasteczkach.
2. Cel, w jakim nasza strona zbiera ciasteczka oraz zasady ich przechowywania
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu, poprawy bezpieczeństwa oraz dostosowania strony do potrzeb użytkowników. Poniżej znajduje się lista ciasteczek zbieranych przez naszą stronę wraz z ich przeznaczeniem:
-
XSRF-TOKEN – ciasteczko używane w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownika, chroniące przed atakami typu Cross-Site Request Forgery (CSRF).
-
bSession – ciasteczko sesyjne wspierające prawidłowe działanie strony.
-
client-session-bind – ciasteczko umożliwiające powiązanie sesji użytkownika z jego urządzeniem w sposób bezpieczny.
-
consent-policy – ciasteczko przechowujące informacje o zgodach użytkownika na wykorzystanie poszczególnych kategorii ciasteczek.
-
hs – ciasteczko wspierające bezpieczeństwo połączenia i komunikacji na stronie.
-
server-session-bind – ciasteczko umożliwiające poprawne funkcjonowanie serwera poprzez zarządzanie sesją użytkownika.
-
svSession – ciasteczko umożliwiające identyfikację unikalnej sesji w ramach wizyty użytkownika na stronie.
Pliki cookies sesyjne są przechowywane na urządzeniu użytkownika wyłącznie przez czas trwania sesji (do momentu zamknięcia przeglądarki internetowej).
Niektóre ciasteczka (np. svSession) mogą być przechowywane dłużej, jednak okres ich przechowywania jest określony przez ustawienia samego ciasteczka i nie przekracza okresu wymaganego do realizacji ich celu.
Nie wykorzystujemy ciasteczek w celu identyfikacji użytkowników przeglądających naszą stronę internetową.
Nie używamy narzędzi analitycznych, marketingowych ani innych mechanizmów pozwalających na profilowanie użytkowników.
Dane zbierane przez ciasteczka nie są udostępniane ani przekazywane do podmiotów trzecich.
3. Rezygnacja z ciasteczek
W dowolnym momencie użytkownik może zrezygnować z zapisywania i przechowywania podczas sesji ciasteczka poprzez odpowiednie skonfigurowanie ustawień swojej przeglądarki internetowej. W zależności od tego, kto jest dostawcą przeglądarki, administrowanie ciasteczkami może przebiegać w różny sposób. Zazwyczaj można to uczynić za pomocą menu pomocniczego przeglądarki, wybierając takie opcje jak „Ustawienia” czy „Preferencje”.
II. Ochrona danych osobowych
Administrator
Administratorem strony internetowej www.strefabycia.pl oraz administratorem danych osobowych osób wysyłających zapytanie poprzez formularz kontaktowy, kontaktujących się na podane w zakładce „Kontakt” dane kontaktowe oraz komentujących nasze wpisy na blogu jest Hugs&Vibes z siedzibą w Warszawie przy ul. Człuchowska 66, (01-360 Warszawa), posiadająca numer NIP: 5221911429, dalej: my.
Proces przetwarzania danych osobowych
Podawane nam dane osobowe przetwarzamy zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz.Urz. UE L 2016, Nr 119, s. 1), dalej: RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000), dalej: UODO, a także innymi aktami normatywnymi prawa krajowego oraz Unii Europejskiej.
W trosce o transparentność procesu przetwarzania danych osobowych, a także respektując autonomię informacyjną osób, których dane przetwarzamy, stosowanie do treści art. 13 RODO, informacje o przetwarzaniu podajemy poniżej.
Cele przetwarzania, podstawa prawna i okres przechowywania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celów.
Odbiorcy danych osobowych
Podane nam dane osobowe udostępniamy wyłącznie trzem grupom podmiotów. W pierwszej kolejności są to nasi pracownicy i współpracownicy, którzy m.in. zajmują się obsługą kierowanych do nas zapytań i muszą mieć dostęp do zebranych danych w celu wykonywania powierzonych im zadań służbowych. Każdej osobie zaangażowanej w przetwarzanie danych osobowych wydajemy odpowiednie upoważnienie. Podane nam dane osobowe udostępniamy również stale współpracującym z nami podmiotom przetwarzającym, z usług których korzystamy w celu bardziej efektywnego wykonywania podejmowanych przez nas działań, np. dostawcy usług IT, utrzymanie strony internetowej. W takim przypadku przekazanie danych następuje na podstawie podpisanych umów powierzenia do przetwarzania danych osobowych, w których zobowiązujemy naszych dostawców do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. W pewnych sytuacjach możemy także przekazać przetwarzane przez nas dane innym odbiorcom. Czynimy to jednak jedynie w niezbędnym zakresie i w uzasadnionych przypadkach.
Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie kontaktującej się przysługują następujące uprawnienia:
Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody może nastąpić w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych uprawnień zapraszamy do kontaktu na dane kontaktowe podane poniżej.
Bezpieczeństwo danych osobowych
Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych przez nas danych osobowych stanowi dla nas cel priorytetowy. W związku z tym podejmujemy jak najdalej idące kroki, aby przetwarzane dane osobowe zostały należycie zabezpieczone. Śródki techniczne i organizacyjne służące do zabezpieczenia danych osobowych są zgodne z wymogami obowiązujących przepisów RODO, a także adekwatne do poziomu potencjalnego ryzyka ich naruszenia, które poddajemy bieżącej ocenie.
Postanowienia końcowe
Postanowienia niniejszych Zasad Ochrony Prywatności mogą ulegać zmianom. Nowe Zasady Ochrony Prywatności będą publikowane na stronie internetowej wraz z podaniem daty, od której wchodzą w życie.
W zakresie nieuregulowanym niniejszymi Zasadami Ochrony Prywatności mają zastosowanie przepisy RODO, UODO, UŚUDE, ustawy z dnia 16 lipca 2014 r. – Prawo telekomunikacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 542) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r., poz. 459 ze zm.).
Wszelkie pytania oraz wątpliwości dotyczące niniejszych Zasad Ochrony Prywatności należy kierować na adres: info@strefabycia.pl lub korespondencyjnie na adres naszej siedziby.

